Mijn eerste maandje Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ayla Pijman - WaarBenJij.nu Mijn eerste maandje Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ayla Pijman - WaarBenJij.nu

Mijn eerste maandje Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ayla

08 December 2013 | Thailand, Krabi

Hoi lieve allemaal,

Toch maar even een verslagje, vanuit het warme Thailand, om te laten weten hoe het met mij gaat!
Het is zo gek dat er alweer een maand voorbij is, de tijd gaat zo snel en ik heb al zoveel dingen gezien, gedaan, meegemaakt en zoveel lieve, leuke mensen ontmoet.
Eigenlijk teveel om nu allemaal op te schrijven haha.
Maar.. ik zal het proberen kort te houden!

Na een super lief 'tot ziens' met vrienden en familie thuis, en op schiphol en een lange maar veilige vlucht kwam ik aan in het drukke Bangkok.
Na een lange zoektocht naar mijn hostel kon ik eindelijk even bijkomen.
In mijn kamer was Lena al, een Nederlands meisje die ik via mijn vriendinnen in Amsterdam kende en die toevallig ook in Bangkok was. Super toevallig en daarom ook wel leuk en fijn om een stukje mee samen te reizen.
Ik ben zo een week in Bangkok gebleven en ik weet niet wat het was maar ik voelde mij er niet echt op mijn plaats. Ik denk dat het kwam door het gedeelte van Bangkok waar we zaten; Khoa San, de backpackers area van Bangkok. Niet mijn ding, want het was te toeristisch. Hierdoor is de Thaise bevolking zoveel minder vriendelijk.
Ik dacht veel aan thuis en voelde mij best alleen.
Maar overdag vond ik het heerlijk om samen met Lena door de straatjes en steegjes in het centrum of in de kleinere wijken van Bangkok te dwalen en te verdwalen. Hele uren op de taxiboot rondbrengen om de stad vanaf het water te zien en het bewonderen van de prachtige tempeltjes in de kleinere wijken. Die hierdoor kleiner en minder toeristisch waren, echt prachtig!

Vanuit Bangkok hebben Lena en ik met de slaaptrein naar Uttaradit genomen, vanwaar we weer met de bus door naar Chiang Mai gingen.
Een super leuk en vredig stadje waar we tijdens het Loy Krathong festival waren.
Het Loy Krathong was een super mooie ervaring om mee te maken. Het is een festival waarbij de stad verlicht is met prachtige geluksboodjes die door de rivier dobberen en de geluksbalonnen die werden los gelaten. Het was zo vredig en mooi!
Het Guesthouse waar wij zaten was geweldig! Het was alles behalve schoon en mijn matras had de dikte van een aantal dekens, maar de mensen waren zo leuk en lief! Er hing een hele fijne sfeer met muziek en hangmatten en iedereen zat altijd lekker bij elkaar. Heel erg gezellig!
Lena en ik deelde onze dorm met Ben. Een Amerikaanse jongen die voor een half jaar in Bangkok studeerd. Hij heeft ons voorgesteld aan zijn goede vriend Max en vriendin Rohana, beide ook Amerikaans.
Het was super leuk en gezellig om met hun op te trekken en een van de dagen dat wij in Chiang Mai waren zijn we naar Chiang Mai Canyon geweest. Wauw! Dat was echt heel erg mooi! Het was een vlakte van korrelige, hoge rotsen met een prachtig groot meer van knal blauw water. Heel mooi om in te zwemmen.
Wij waren daar samen met nog een paar Canadese de enige. Het was zo een mooie omgeving, en de Canadese jongen had zijn gitaar bij zich, maakte muziek en zong.. het was net een sprookje!

Na een aantal dagen ging Rohana weer terug naar Bangkok en zijn Lena en ik samen met Ben en Max naar Pai toegegaan.
Chiang Mai is na Bangkok relaxing, ontspannen, vredig en rustig. Pai is heaven!
Een prachtig stadje met een heel relaxte hippie sfeer en een prachtige bergachtige omgeving waar we doorheen hebben gefietst. En ondertussen gestopt bij warm waterbronnen, een waterval en bij Pai Canyon. Wat eigenlijk precies als Chiang Mai Canyon was alleen dan zonder water, maar net zo mooi!
De dag erna hebben we een brommertje gehuurd en zijn we terug gegaan naar de Pai Canyon (het was toch wel ver om opnieuw te fietsen) en hebben we daar een tijd doorgebracht, gerelaxed en naar de zonsondergang gekeken.

Na een paar heerlijke relaxte dagen in Pai zijn Lena en ik, op doorreis naar Bangkok, langs Sukhothai gegaan. Max bleef nog in Pai en Ben was al door naar Bangkok.
Sukhothai was mooi om te zien! Het is de oude stad van Thailand met mooie ruines uit de Kmertijd. Het deed mij heel erg denken aan Angkor Wat in Cambodja.
Terug in Bangkok hebben we een aantal dagen op de soort van campus van Ben en Rohana door gebracht. We zaten in een super mooi gebouw vol met andere andere studenten uit de wereld en deze keer heb ik echt genoten in Bangkok! Ben en Rohana hebben ons meegenomen naar de Wine Connection. Een avond van Europees eten en onbeperkt wijn voor nog geen 8 euro, ja dat was heel leuk! Haha!
En tot mijn verrassing heb ik mijn eerste Thanksgiving gevierd. Nooit gedacht dat ik die in Thailand zou vieren haha! Maar we waren uitgenodigd door Ben en Rohana en via hen hadden we vele andere mensen leren kennen met wie we Thanksgiving hebben gevierd. Heel leuk om mee te maken!
Het was ook onze laatste avond in Bangkok en ik vond het jammer om 'afscheid' te moeten nemen. We hadden toch zo een anderhalve week met ze opgetrokken en je raakt dan toch op een bepaalde manier gehecht aan elkaar.
Maar het was goed om het drukke Bangkok weer te verlaten en door te gaan naar Koh Samet. Het eiland waar ik jaaaaren geleden met mijn familie ben geweest. En ik herkende het op sommige plekken! Het was heerlijk relaxed, met mooie witten stranden, blauwe zeeen en een prachtige zonsondergang.
Na een weekendje genieten op Koh Samet zijn we voor een korte stop terug naar Bangkok gegaan. Hier heb ik 'afscheid' genomen van Lena, en dat voelde heel gek! Want je hebt toch een maand samen met zn tweeen rondgetrokken en je raakt dan toch best close met elkaar op een bepaalde manier.
Lena ging door naar Indonesie en ik nam de bus naar het zuiden van Thailand, Krabi.
De busrit was de ergste en een van de langste tot nu toe! Nadat niemand mij kon vertellen wanneer ik in Krabi was (ik zat in een of andere local bus) en ik erachter kwam dat in het ruim mijn hele backpack was doorgezocht vond ik het niet zo leuk meer. En was ik blij toen ik eindelijk veilig en wel in mijn hostel in Krabi was.
Na even lekker bij te komen besloot ik wat te eten op de avond markt. Een goede keuze! Daar leerde ik Jon kennen. Een hele aardige jongen uit Londen hij heeft mij een beetje de leuke dingen van Krabi laten zien.
De volgende dag had ik een boottrip rondom de Hong Island en tijdens die trip heb ik een heel erg lief groepje Maleisische mensen en 2 franse jongen leren kennen. We hebben een hele leuke dag gehad op de Eilanden en in de avond super gezellig op de scootertjes door Krabi getourd.

En nu zit ik al een aantal dagen op Koh Phi Phi. Eerst was ik totaal niet van plan daar heen te gaan. Het moest prachtig zijn, maar het klonk voor mij allemaal te toeristisch. Maar ik ben blij dat ik naar het goede advies van mijn moeder heb geluisterd om even heerlijk te relaxen op Koh Phi Phi. Want het is heerlijk hier!
Ik heb een enorm aardig meisje leren kennen met wie ik tot dinsdag mijn Bungelow deel. We hebben een super gezellige tijd en doen veel! En in de straatjes van het stadje kwam ik Jon weer tegen wat ik heel erg leuk vond en ook het groepje Canadese jongens (deze had ik in Chiang Mai ontmoet en zou ik weer zien in Koh Phang An over een paar weken, tijdens de full moon) wat echt super toevallig was!
We zijn met zn allen een dag langs de prachtige stranden gevaren en hebben gezwommen en gesnorkeld. Heerlijk!

Dinsdag vertrek ik uit Koh Phi Phi en heb ik nog niet echt een planning. Rond midden december ben ik op Koh Phang An om de beroemde full moon party mee te maken en daarna zal ik door reizen naar Maleisie.
Waar ik na lange tijd eindelijk mijn lieve zusje ga zien en met wie ik samen kerst en oud

  • 08 December 2013 - 12:47

    Ayla Pijman:

    Dinsdag vertrek ik uit Koh Phi Phi en heb ik nog niet echt een planning. Rond midden december ben ik op Koh Phang An om de beroemde full moon party mee te maken en daarna zal ik door reizen naar Maleisie.
    Waar ik na lange tijd eindelijk mijn lieve zusje ga zien en met wie ik samen kerst en oud&nieuw vier, iets wat ik heel fijn vind!

    Nou zoals jullie lezen gaat het helemaal super en ben ik vol op aan het genieten!
    De tijd gaat veel te snel, haha!
    Bravo als jullie het hebben volgehouden om het hele verslag te lezen en als ik tijd heb probeer ik jullie een beetje op de hoogte te houden!

    Veel liefs, Ayla

  • 08 December 2013 - 14:06

    Tsehai:

    Dag lieverd.
    Heb genoten van je verslag! Ik zit nu op Texel bij de vuurtoren met je ouders, yared en daan.
    Wens je een hele fijne tijd toe. Luv u. Xxx Tsehai

  • 08 December 2013 - 14:36

    Anneke Van Lierop:

    Hallo Ayla
    Heb je verslag gelezen.
    Leuk dat je het zo naar je zin heb.
    Ga lekker oud en nieuw vieren met Yeshi.
    Gezellig zo samen.
    Geniet nog van je trip?
    En doe Yeshi de groeten.
    Groetjes Anneke van lierop xx

  • 09 December 2013 - 16:51

    Doke:

    Hoi Ayala,
    wat een heerlijk verhaal heb je ervan gemaakt. Fantastisch wat je allemaal doet en beleeft. Blijf er vooral lekker van genieten.
    Voor Yeshi en jou een fijne Kerst en een mooi begin van 2014. Veel liefs en een dikke knuffel, Doke en Rob

  • 09 December 2013 - 23:24

    Ilona Lammertink:

    Hi lieffie, wat geniet ik van je enthousiaste verhalen! Fantastisch wat je allemaal doet en meemaakt. Blijf genieten, ontmoeten en verwonderen en last ons door je verslag een beetje meegenieten. Dikke kus voor jou en Yeshi, fijne feestdagen samen xx

  • 18 December 2013 - 23:46

    Annick:

    Heee stoere chick!
    Wat fijn dat je zoveel leuke mensen om je heen hebt en wat heb je al veel gedaan!!!
    Superleuk om te lezen. Lang verhaal, maar sjees er zo doorheen :)
    Echt tof wat je allemaal doet en ziet.
    Hele fijne kerst en have fun !
    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Mijn laatstw verslagje

29 Maart 2014

De heilige Hindoe vulkanen van Indonesië

22 Februari 2014

Rondtrekken door het mooie Borneo

21 Januari 2014

Perfect Maleisië

20 December 2013

Bye Thailand
Ayla

Actief sinds 28 Aug. 2020
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 5015

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: