Bye Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ayla Pijman - WaarBenJij.nu Bye Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Ayla Pijman - WaarBenJij.nu

Bye Thailand

Blijf op de hoogte en volg Ayla

20 December 2013 | Thailand, Krabi

Hoi lieve allemaal,

Na 6 weekjes vertrek ik morgen uit Thailand! Toch wel jammer, want het was heerlijk genieten hier!

Na Koh Phi Phi ben ik terug gegaan naar Krabi, als tussenstop naar het oosten.
In de avond was ik weer naar de avond markt gegaan, een enorme makkelijke plek om mensen te leren kennen! Daar ontmoette ik 2 heel aardige Duitse jongens, Max en Nando. Waar ik 2 super gezellige dagen mee in Krabi heb gehad.
Ook heb ik op de avond markt Janny leren kennen, een Thaise mevrouw die uit Nakoh Si Tammarat komt, precies de stad waar ik heen wilde gaan. Dus besloten we om gezellig samen daar heen te gaan.
Het was super leuk om 3 dagen met Jenny om te gaan en met haar vrienden. En ik heb veel geleerd over de gewoontes van Thailand.
Jenny was heel open over de verhoudingen tussen mannen en vrouwen en vertelde alles over haar huwelijk en dat ze het eigenlijk allemaal liever anders had gewild. Maar dat ze deze man had getrouwd omdat hij wel het huwelijks cadeau kon betalen, en de man van wie ze echt hield niet.
Toch moest ik wel erg mijn lachen in houden toen ze vroeg waarom ik niet getrouwd was.. ze dacht dat de koeien te duur waren in Nederland.. Hahahah!!
Het was super gezellige met Jenny, maar de stad Nakon vond ik niet heel interessant. Ik wilde er heen om het mooie natuurpark te bezoeken, maar dat was gesloten vanwege de regen. Best logisch aangezien ik geen druppel regen heb gehad ... ^^

Na Nakoh ben ik op weg gegaan naar Koh Phangan. Waar ik Full Moon zou vieren. Ik had daar echt super veel zin in, omdat er best veel mensen naar toe kwamen die ik eerder deze weken had ontmoet.
Koh Phangan zelf is een best mooi eiland en ik zat in een super leuk, gezellig en klein hostelletjes. Mijn dorm deelde ik met alleen maar jongens, waar ik het super mee kon vinden en misschien zie ik sommige weer als ik in Maleisie ben!
In Koh Phangan heb ik voornamelijk met Max en Nando opgetrokken, die ik eerder in Krabi had ontmoet. Maar ook de Patrick, Stephen en Christina, Canadese die ik in Chiang Mai was tegengekomen, echt super leuk!! :) We zijn naar prachtige, stille stranden gegaan en wauw de zonsondergangen in Koh Phangan zijn echt te mooi gewoon!!
En de full moon was super leuk om mee te maken! Eerst gingen we naar het hostel van Patrick waar we ons vol smeerde met body paint en daarna naar het strand. Waar we de hele avond hebben gedanst en gefeest!
Wat iets minder leuk was, was dat toen ik terug kwam in mijn hostel, ik zag dat alle lockers waren opengebroken. Misschien omdat mijn locker de enige was die helemaal onderop zat, is die als enige met rust gelaten. Maar mijn kamer genoten waren alles kwijt; paspoorten, creditcards, laptops, camera's...etc. Echt super stom!!
En omdat ik als enige totaal nuchter was zat ik, om half 9 sochtens, met body paint en al op het poltiebureau alles uit te leggen.. maargoed dat soort dingen gebeuren, vooral met feesten als de full moon! Super stom, maar ik ben blij dat ik geluk gehad heb!

Nu ben ik weer terug in Krabi, als tussenstop.
En morgen vertrek ik naar Langkawi, Maleisie! Waar ik eindelijk Yeshi zie!

Ik heb echt ge-no-ten van Thailand, het eten, de landschappen, de tempels, de prachtige blauwe zeeen, de mooie witte stranden, en alle lieve mensen die ik ontmoet heb en die ik hoop ooit weer te ontmoeten, of die ik straks weer in Maleisie zal ontmoeten.

Volgende week is kerst en voor het eerst zie ik er niet zo tegen op. Nou speelt het ook mee dat ik hier niet wordt dood gegooid met kerst liedjes, kerst verzieringen, kerst sferen etc etc.
Eigenlijk voelt het totaal niet alsof het volgende week kerst is... Heerlijk!!

Met de dag geniet ik meer en meer en de tijd vliegt voorbij. Het gaat veel te snel allemaal, haha
Zoals jullie lezen; het gaat dus helemaal super hier! :)))))

Veel liefs, Ayla

  • 20 December 2013 - 12:01

    Ilona Lammertink:

    Lieverd, wat klinkt het allemaal fantastisch leuk. We zijn blij dat je zo aan het genieten bent.
    Heel veel plezier in maleisie en gezellige dagen met Yeshi.
    Dikke knuffel voor jullie alle twee van ons

  • 22 December 2013 - 14:09

    Claire:

    Lieve Ayla,

    Wat heerlijk om te lezen dat je zo geniet!
    Heel veel plezier komende tijd en veel liefs, ook aan Yeshi.
    XXC

  • 22 December 2013 - 17:25

    Desiree:

    Heerlijk om alles te lezen. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En nog blijer dat die engeltjes (jij hebt er meer dan 1) op je schouders over je waken!
    Met kerst ga ik met Boyd en Thom naar je ouders en Yarid, er wordt een wilgentakken dagje georganiseerd. Ik hoop dat het geen dakpannen dagje wordt want ze hebben windkracht 9 voorspeld en code oranje is al afgegeven. We hebben er zin in!
    Ga door met waar je mee bezig bent en heel veel liefs ook aan Yeshi.
    Fijne dagen xxx Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Mijn laatstw verslagje

29 Maart 2014

De heilige Hindoe vulkanen van Indonesië

22 Februari 2014

Rondtrekken door het mooie Borneo

21 Januari 2014

Perfect Maleisië

20 December 2013

Bye Thailand
Ayla

Actief sinds 28 Aug. 2020
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4989

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: